måndag 1 februari 2010

Pugande av raider


Att puga en raid är ju som det är, igår var det ett guild som skulle köra ICC 25 men som saknade lite personer så de pugade resten och där kommer jag in i bilden som tank, men det pugades även lite healers och DPS.
En pugg kan ju kräva en wipe eller två för att få ut och in rätt folk och man kan ju inte vänta sig att det ska gå lika smärtfritt som en guild run. Men ändå så verkar folk tro det. Ger jag mig in i en pugraid så vet jag att det kommer antagligen innebära mer guld till att reparera, men den inställningen har ju inte alla utan bara gnälla bara efter en wipe.

Oftast wipear man i pugraider på att det finns folk som hoppas åka snålskjuts på de andra, kommer dit med dåliga gear, har inte den minsta aning om taktikerna. Att komma till ICC 25 och göra en 3,5k dps är inte OK. Det är inte ok att komma dit med 2-3st blåa ilvl 200 gear.
Att inte kunna taktikerna fullt ut är väl en sak om man inte varit där innan men man kan ju tycka att man i alla fall kört 10-manna versionen om man kommer till en 25 manna raid, eller? Sen kan det ju vara en sak att ha pluggat taktiker men ändå göra lite fel, det är inte mer än mänskligt då det är en sak att titta på en film och en sak att väl vara på plats och göra detsamma, men man tycker ju ändå att man bör ha en viss susning om hur fighten ska gå till, och har man inte det så får man i alla fall vara uppmärksam att lyssna på raid leadern i ventrilo eller läsa på chatten.

Även denna vecka pugade jag med andra ord ICC 25 och även denna vecka fick vi bara ner de tre första bossarna och inga tank loot droppades. Får väl försöka igen nästa vecka :)
Enda positiva är ju att jag fick reputation tillräckligt för Ashen Band of Greater Courage som egentligen inte är en toppen ring då jag saknar lite armor på den så jag vet inte om den kommer att användas i raidande innan jag räknat lite på det.

I dag kommer jag äntligen att få min Sentinel's Winter Cloak.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar