måndag 1 februari 2010

Bossfight: Toravon the Ice Watcher

Mina beskrivningar av bossfigtherna är aldrig några djupare analyser, då detta redan finns på andra sidor. Jag skriver hur jag själv tankar en viss boss och tar inte upp så mycket om hur dps och healers ska hanterar bossen. Beskrivningarna är oftast korta och tar upp det man som tank bör tänka på.


Toravon the Ice Watcher

En ny jätte flyttar in i Vault of Archavon, antagligen den mest pugade raiden i WoW. Beräknat inflyttningsdatum: 3 februari. Denna gången är det Toravon the Ice Watcher, som kommer droppa T10 vantar och byxor och 2 st Emblem of Frost.
Taktiken sägs vara densamma som de andra bossarna där inne. Det vill säga ett DPS race.
Tankens uppgift verkar endast vara att kitea han från de blåa marken han kommer lägga på marken samt att taunta av varandra vid debuff. Vi taunta vid 4 debuffar vilket fungerade kanon, vet dock inte vad som är optimalt eller vad som gäller i 25 manna versionen. Jag har i dagsläget endast testat 10 manna versionen.
I motsats till vad jag trodde innan så behövde ingen tank springa iväg och tanka, tror inte det kommer behövas i 25 manna versionen heller.
Någon som kan bekräfta detta?






0 kommentarer:

Skicka en kommentar