måndag 15 februari 2010

Glad att jag är man!

Jag gillar World of Warcraft, men jag tycker att en del saker i spelet är lite väl tokiga. Saker som absolut inte har någon anledning att vara det utan hade varit så lätta för Blizzard att skippa.

OK att det är ett spel men den kvinnliga t10 rustningen kan inte vara roliga att ha på sig som tank när man står framför en stor bjässe med maffiga vapen och pampiga magiska krafter.

Men hade jag varit en tank i form av kvinna hade jag nog letat upp någon annan chest för det kan inte vara kul att få ett välriktat svärd i magen med den rustningen, eller? Borde dom inte gjort en liten öppning vid struphuvudet med bara för att få det ännu mer att likna en kamikaze-tank?
Förstår faktiskt inte varför kvinnorna ska springa runt och visa sin mage, är det för att rustningen ska passa när de är gravida? Ska det vara sexigt? Varför vill man ha en grymt gearad kvinnlig karaktär som ska stå framför en bjässe och få stryk ska vara sexig?
Vad det än är för anledning är det enligt mig lika löjligt som playboyöronen finns i spelet under Noblegarden. Speciellt att de bara kan bäras av kvinnliga karaktärer över level 18. Öronen kan väl kanske höra hemma till påskharen-temat, men det blir bara löjligt med restriktioner om att de bara får sitta på "myndiga" kvinnor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar