onsdag 3 februari 2010

Byta gear, spec och talents med ett knapptryck

Även om jag i huvudsak är tank så växlar jag ibland över för att köra lite som dps. Att växla mellan dessa är kanske inte jätte jobbigt men det blir bra mycket smidigare med ett litet macro som byter gear, stance och talents genom ett knapptryck. Detta kräver att du har [Dual Talent Specialization].

Macrot jag använder är uppbyggt på följande sätt:
/equipset [spec:1] secondary set; primary set
/cast [spec:1] secondary stance; primary stance
/usetalents [spec:1] 2; 1

I mitt fall ser det ut så här:
/equipset [spec:1] dps; tank
/cast [spec:1] battle stance; defensive stance
/usetalents [spec:1] 2; 1
Då mina två huvuduppsättningar av gear heter just dps och tank i Equipment Manager.
Detta fungerar kanon för mig som kör arms men jag antar att det blir problem för en fury warrior då man börjar med att byta rustningen blir det svårt att equipa två stycken tvåhandsvapen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar