tisdag 26 januari 2010

Äta bör man annars dör man

Den mat jag brukar äta när jag ska ut och tanka är Blackened Dragonfin som ger mig, förutom staminan, även ger 40 agility som ger mig 80 armor (vad nu det lilla tjänar till när man springer runt med en armor på över 27000) 0,53% extra dodge och 0,64% extra crit.

Expertise är kanske inte alltid det lättaste att få på sina gear även om jag kommer att köpa [Cataclysmic Chestguard] efter jag har köpt min [Sentinel's Winter Cloak] så fick jag förr använda mig av Rhinolicious Wormsteak för att boosta upp min expertise lite (+4.88 expertise skill), skulle jag landa under 26 i expertise igen så skulle jag inte tveka att sätta tänderna i denna stek.

Jag måste dock erkänna att även jag tar ibland en tugga av Fish Feast när den ligger framför mig på marken.

Förutom maten så är jag alltid buffad med Flask of Stoneblood när jag ger mig ut på större äventyr, HP kan man väl aldrig få förmycket av nuförtiden när man hör att folk som tankar heroic Nexus med 30000hp har för lite. Vad hade jag själv första gången jag tankade denna instans? Inte var det 30k i alla fall, skulle gissa på 23-25k och då var det inte för lite. Börjar folk bli bortskämda? Undrar om mina 41,7k obuffade hp räcker för att tanka Nexus idag...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar