tisdag 26 januari 2010

Gemma för stamina och inget annat! eller?

Överallt hörs röster om att man bara ska gemma för stamina och inget annat, kasta in så många [Solid Majestic Zircon] eller [Solid Stormjewel] som möjligt. Förutom om du är Jewelcrafter som jag och lägger till 3x[Solid Dragon's Eye].
Själv gör jag dock inte detta.

Ger ett ett gear en socketbonus på +6 stamina som till exempel [Saronite Swordbreakers] så gemmar jag med en av ovanstående gem, men är de som [Boots of Kingly Upheaval] och ger +9 stamina så väljer jag hellre ett annat gem. I mitt fall just nu så har jag gemmat med [Enduring Eye of Zul] och mitt [Verdigris Chain Belt] har jag valt att stoppa in en [Precise Cardinal Ruby] för att jag behövde expertisen. Annars brukar jag även lägga in [Defender's Dreadstone], [Guardian's Dreadstone] eller [Shifting Dreadstone] i de röda platserna beroende på vilka stats jag behöver mest.

En underbar sida för att hitta rätt gem med rätt stat är wow-gem, ful men väldigt användbar.

Varför jag inte gemmar fullt ut med stamina är för att ett gem med 15 stamina och en socket bonus på +9 ger stamina på 24, vilket bara är 6 stamina (60hp) mindre än att lägga in ett +30 stamina gem och då anser jag att det är bättre att gemma upp lite parry, expertise eller defence.

Visst kan det kännas lite tvivelaktigt att utnyttja socket bonusen vid +9 men inte vid +6, men det känns rätt för mig. Hur bör du göra? ja det är upp till dig :)

Eftersom jag är JC så köper jag alla mina mats till gemmen hos Captain O'Neal för 10k honor styck. Honor som jag har farmat ihop i Wintergrasp.

2 kommentarer:

Roarc sa...

Alltid gemma för stamina. Du kan säga du bara förlorar 60HP här och där men totalt pratar du c:a 6x15 stamina vilket är nästa 1000 HP.

Qonos sa...

var får du siffran 15 från?

Skicka en kommentar