torsdag 27 maj 2010

Världen är liten

Världen är liten, för några dagar sen sprang jag runt i Kalimdor och questa lite. Då ser jag en låglevel hord som håller på att dö av några trash så jag hoppar av min chopper och räddar henne. Hoppa upp på chopper och åkte iväg och tänkte inte mer på det. Efter ett tag slänger någon iväg en /whisper till mig och tackar för hjälpen. Det visade sig sen att detta var bror/syster till en i mitt guild som jag hade hjälpt utan att veta om det.
Vad har vi att lära av detta? Sluta ganka - annars kanske du dödar någon du känner. ;)
Jag gillar inte de som gankar, speciellt inte i situationer som:
  • De smyger på dig när du har lite hp kvar
  • Någon gankar en som är mycket lägre level
  • 5 mot 1 situationer
Finns ju i och för sig undantag på vissa av dom om man ska göra ett quest och någon tänker döda den man själv ska döda och det kan vara lång tid tills denna vaknar till liv igen. Då kanske man kan bryta mot dessa regler men...

1 kommentarer:

Iesus sa...

Håller helt med...men så finns det faktiskt de som artigt väntar tills man buffat upp och fått upp både health och mana innan de försöker döda en. Gentlemannaskap!

Skicka en kommentar