onsdag 24 mars 2010

Tilltugg till raid


Att sitta och äta nått vid datorn under en raid är ett måste. Chips och popcorn går bort då det ger flottiga fingrar vilket inte tangentbord eller mus är så intresserade av. Enligt mig är det bästa tilltuggen salta pinnar. Lätt att få tag på under vilken boss fight som helst och man blir inte flottig om fingrarna.
OK man kan käka chips om man som en AFK/guild vän gör, äter de med en pincett :) Själv har jag provat detta någon gång genom att sno min sons leksakspincett som han har till sin spis. Men ja inte lika smidigt som salta pinnar, men visst det går. :)

Framför en raid är det oftast kaffe eller öl som gäller, men där är valet fritt. Öl är kanske inte det bästa då det innebär att man garanterat måste gå AFK efter några stycken, men det blir så mycket roligare att raida med en trevlig öl och en liten single malt whisky bredvid sig. Men visst cola, vatten och energidrycker fungerar ju de med i nödfall :)

Vad äter/dricker du när du spelar?

6 kommentarer:

Nattkaja sa...

Allt beror på dag, naturligtvis, men vin är min favorit när det gäller helg-raidande! Där han man inte heller problemet med "brb, toilet!!" heller. ;)
Annars är det kaffe i stora lass. Energidrycker i undantagsfall, eftersom jag har en tendens att bli något darrhänt av dem och det är inte alltid en höjdare när man sitter vid tangentbordet.

Äter gör jag sällan, jag brukar se till att vara någolunda mätt och belåten innan, så det bara är att röja på i timmar.

(btw så tog jag mig friheten att länka till dig från min blogg, hoppas det är ok!)

Qonos sa...

Självklart får du det, vad har du för adress till din blogg?

Nattkaja sa...

Det är den som länkas i mitt namn, http://svart.net
Den är inte en renodlad wow-blogg, men det blir nog mer och mer av den varan. Är inte någon number-cruncher vad gäller stats och så, men ändå! :)

Qonos sa...

ahh alright, klicka på ditt namn igår och kom ingenstans hehe men nu gick det bättre :)

Steph sa...

Brukade varken äta eller dricka någonting under raids, möjligtvis dricka te/kaffe/vatten ibland, men annars, nej :)

Qonos sa...

jasså du tjuvläser trotts att du inte spelar längre? ;) men det är ju klart man måste trycka i sig lite saker när man sitter där :) det är ju en del av charmen med att raida.. öl, salta pinnar och en whisky.. Mycket lättare att ta en wipe då ;)

Skicka en kommentar