torsdag 25 mars 2010

Ensam i Zul'Gurub


Igår fick jag för mig att jag skulle testa att springa "mountrundan" i Zul'Gurub. Två av bossarna har en liten chans att droppa en mount. Enligt wowhead ligger dropraten på 0,7-0,9%, så man får räkna med tålamod och en att fru fortuna är med en.
Men iaf, igår skaffa jag med en raidgrupp med en i guildet som logga en annan karaktär så det var bara för mig att ge mig in i fighten.
Att ta sig till bossarna är inga större problem, ett tips är att skaffa sig [Elixir of Water Walking] så man kan springa på vattnet dit.

High Priest Thekal - [Swift Zulian Tiger]
Detta är kanske den fight jag trodde jag skulle ha störst problem med då det är tre stycken som ska dö samtidigt, men det visade sig att den var riktigt enkel.
Om man inte råkar dra på sig några mobs innan man kommit in i tältet där de står så behöver man inte döda några, om man inte är ute efter rep med Zandalar Tribe.
Väl inne i tältet står det förutom de 3 bossarna även två tigrar, börja med att döda dom.
Sen är det bara att hugga och använda allt vad defensiva och healande trinkets och talents. Använd tab-tangenten och byt mellan de olika för att hålla reda på att du sänker ner deras HP i samma hastighet. Att tänka på är väl att en av Thekals vänner healar lite så håll noga koll på deras HP, när de är lågt nere är det bara att bränna av allt vad du har. Efter alla tre är döda så kommer thekal tillbaka som en "tigerman". Bara att bränna av alla CDs man har så ska det inte vara några problem. När jag väl loota bossen hade jag bara tappat cirka 20% av min hälsa.
Dock droppades ingen mount av han så jag får ge mig in där igen (antagligen mer än en gång)

Bloodlord Mandokir - [Swift Razzashi Raptor]
Denna boss trodde jag skulle vara den av dom som var lättast att få ner, men ack så fel jag hade. För att erkänna var jag ganska nära en raid wipe här (ok en persons wipe men ja).
Hyffsat mycket HP (tror det var runt 400k) och slänger iväg en fear av något slag så börja med att tanka han uppe i hans torn när du blir fearad så springer du ner från trappan. Bryt denna fear om du kan och ta dig upp igen så snabbt som möjligt. Här ska du poppa allt du har för att överleva, har du spelat i någon raid så borde du snabbt lära dig när det lämpar sig bäst.
Jag var nere på 2000 hp när det var som värst och lyckades överleva.
Jag antar att fighten kommer gå lättare nästa gång då jag bara hade mött han 1-2 gånger tidigare och detta var rätt många månder sen.
Ingen mount här heller så jag får bege mig in där igen.

Hade tänkt att filma bossfighterna men ja glömde bort det, så det får bli nästa gång :)

Lycka till med "farmandet" av mounts!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar