torsdag 18 mars 2010

Det blev off-tier

Det blev en [Cataclysmic Chestguard] så nu när jag trodde jag var klar med att farma frostemblem för MS så "måste" jag farma 95 nya för en tier chest. Ingen panik i och för sig då det kommer dröja ett tag tills jag kommer att ha gear tokens för att uppgradera de andra två t10.251 jag har. Så äntligen kommer jag inte behöva göra random daily varje dag, fast jag känner ju mig själv och vet att jag kommer att göra det. Ger ju gear till OS eller för att tjäna lite guld.
Börjar med andra ord att bli mer och mer ilvl 264, vilket aldrig är tråkigt :)
Mina tank gear: 4x ilvl 245, 2x ilvl 251, 10x ilvl 264, 1x ilvl 277

På tal om guld, det är ju helt galet nuförtiden. För ett tag sen hade jag endast 400 guld efter att jag hade köpt min chopper och nu är jag uppe i 4000 igen utan att ha gjort mer än dailys och hängt en massa i outland för achievements. Det är ju inte precis en guldgruva, efter flera timmar och 100 quest hade jag endast tjänat runt 300-400 guld. OK att jag hade en massa att sälja på AH med men det har ju inte sålt så bra än, men det kommer kanske en ändring om inte så när Cataclysm har släppts då alla ska levla Worgens och behöver enchanta sina gear.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hur tänkte du när du tog Cataclismic Chestgiard ist för sanctifies ymirjar?? Jag står och väljer och har mkt svårt att välja...

Qonos sa...

Jag tänkte som så att den har mycket bättre EH och då jag hade [Boneguard Commander's Pauldrons] så blev det mycket bättre EH totalt än med 2st ilvl 251 tier gear. Och jag hinner samla 95 frost igen innan jag har fått 3 tokens så jag kan få 4xilvl 264 tier item (har ett nu).
resonera som att det var bättre att ha mer armor och health under hela fighten än en cd som healar mig 12k en gång i minuten (där jag inte kan styra när den ska göra det). Har ju 2 trinkets och Last Stand jag kan aktivera om healersen slackar.

Skicka en kommentar