måndag 15 mars 2010

Dagens I-landsproblem

Jag har snart 95 frostemblem att spendera men frågan är om det ska vara på vad?
Jag har 2 olika alternativ att göra. Gå efter 4-sets bonusen eller skippa den.

Alternativ 1
[Sanctified Ymirjar Lord's Handguards]
[Ymirjar Lord's Greathelm]
[Boneguard Commander's Pauldrons] <-
[Cataclysmic Chestguard] <-
[Pillars of Might]

Den här uppsättningen med gear ger mig ingen tier 4-sets bonus men ger mig armor och stamina, samt en del expertise som man inte är alltför bortskämd att hitta på tank gear nuförtiden.

Alternativ 2
[Sanctified Ymirjar Lord's Handguards]
[Ymirjar Lord's Greathelm]
[Ymirjar Lord's Pauldrons] <-
[Ymirjar Lord's Breastplate] <-
[Pillars of Might]

Denna uppsättning ger mig mindre armor, stamina och expertise än första alternativet.

Item - Warrior T10 Protection 4P Bonus
Your Bloodrage ability no longer costs health to use, and now causes you to absorb damage equal to 20% of your maximum health. Lasts 0 sec.
Denna skulle absorbera 12000 hp varje minut, så det skulle väl bli en 50000-60000 HP under en bossfight.

Frågan är om 4xtier bonusen är bättre att gå efter än att ha än ~900 HP och ~1400 armor mer under hela fighten? Ja plus då 82 expertis och lite mindre ändringar bland de andra statsen.

Att jag skulle gå för 4 set's bonusen om jag hade 3x[Protector's Mark of Sanctification] är självklart men fram tills dess? Vilket kan dröja ett tag då jag fortfarande puggar 25 manna och vi inte kör 10 manna i heroic. Så jag kommer hinna samla in frostemblem för att köpa tier [Ymirjar Lord's Breastplate] om jag nu skulle köpa [Cataclysmic Chestguard].


De andra gearen har jag redan, på mig eller liggandes i banken.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar