fredag 12 februari 2010

Enchanta vapnet med?


Igår blev det ICC10 igen med guildet. Som vanligt startade vi inte i tid och vi gjorde som vanligt bara de 4 första bossarna - JAG VILL VIDARE! :) Förhoppningsvis kommer guildet att börja bli lite mer organiserat så vi kan hinna med fler bossar per vecka.
En bra sak är ju att det flöt på väldigt bra igår, visst några wipes blev det men också några one shots. Så vi är på rätt väg och för varje vecka så får guildet bättre och bättre gear. Det vi saknar är väl healer och en eller två offtanks. De offtanks vi har skulle kunna ha bättre gear men som sagt det är på gång. :)
Själv fick jag äntligen ett drop igår [Bonebreaker Scepter], problemet är bara att jag inte har bestämt mig vad jag ska enchanta det med, det kan bli den gamla hederliga Mongoose, men det kan även bli Blood Draining eller Blade Ward. Kanske mest Blood Draining för att ha den som en liten extra backup när HP rinner iväg och healersen slackar lite.
De skulle alltså heala mig när jag är under 15k hp, och då skulle den heala mig med från 360-440(en stack) till 1800-2200 (fem stack). Vilket känns ganska lite, men visst kan ju vara skillnaden mellan wipe och icke wipe.
Mongoose däremot kickar igång Lightning Speed cirka en gång per minut och ger då 120 agility, det vill säga: +1,92% Critical chance & +3,05% Dodge chance & +240 Armor i 15 sekunder.
Blade Ward kan ge upp till 1000 extra i parry rating (22%) (vid fem stacks) vilket kanske inte är så dumt i just ICC där Dogde är sänkt med 20%, Chill of the Throne. Men sen verkar den sällan stacka mer än två gånger av vad jag har läst mig fram till.

Det lutar åt Blood Draining, men undrar hur ofta den når upp i fem stacks?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar