torsdag 25 februari 2010

Det kostar att ligga på topp

Ok att jag inte ligger på topp men jag har OK tank gear. Detta för att jag har spenderat tid och guld på min karaktär. I dagsläget får man lätt in 1000g i veckan utan att behöva farma utan bara göra random daily och 2-3 dailys och sälja allt skit man får i väskorna under resans gång. Dealar man sen lite på AH så rusar siffrorna lätt iväg till det dubbla.
Så egentligen finns det väl ingen anledning att som level 80 springa runt med dåliga gear då det är mer än simpelt att farma ihop en T9 rustning med hjälp av [Emblem of Triumph], på resans gång får man även lite [Emblem of Frost] som man kan shoppa upp och en massa guld.
Guld som man kan shoppa loss på AH eller i tradekanalen för att få grymma gear. Om inte BiS (Best in Spot) gear så är de bra nära i vissa fall.
Vad hjälper det att springa runt med en 20-30k i väskorna om man sen har dåliga gear? Vad samlar man pengar för om man inte ska spendera dessa för att göra sin gubbe/gumma ;) bättre?
Själv är jag nere i ca 5000 guld nu, men så har jag också spenderat en 26 000 guld på den rustning jag har nu och en bra massa tusen på saker jag har bytt ut genom resans gång.

Speciellt tråkigt är det när man i en raid hör folk säger att de har en satans massa guld och sen tittar på deras gear så är de inte anpassade för den raiden de har joinat. Nu är det som tur är inte så i mitt guild (vad jag vet) men det är inte alltför sällan man märker det i puggade raider, det är ofta någon som vill åka snålskjuts på de andra som har lagt ner tid och låtsaspengar på sin karaktär.

Visst det finns alltid bättre gear än det man har (om man inte är sjukt imba), men jag tycker att ska man joina raider så ska man göra vad man kan för att vara så bra förberedd innan. Då inte bara ha köpt flaskor och mat utan även gear om det är nödvändigt.

För egentligen vad har man för nytta av sitt guld om man inte ska spendera det?


Bla bla bla..

Alla dess ord kunde förkortas i två meningar:

Guld i all ära men vad ska du ha det till om du inte spenderar dom. Bra gear är en skyldighet om man vill raida toppradierna, även om det kostar en del.

PS: och nu menar jag inte att man ska köpa sitt guld av alla dessa skitsidor som finns.

2 kommentarer:

Iesus sa...

Jag var rik som ett troll, kunde bada som en annan Von Anka i mitt kassavalv. Men sedan kommer du med dina blogginlägg och manipulerar och plötsligt har mina 19.000G förvandlats till 2.000G. Nu springer jag omkring i ett limbo med mats i fickorna och en hes röst som spammar tradekanalen. He he...men snart har jag värsta brallorna. Och de är BiS...som i Tha Bisnizz.
[Leggings of Woven Death]

Qonos sa...

Såg att du hade fått dom nu GZ! :)

Skicka en kommentar