måndag 25 januari 2010

Första försöket i ICC

I helgen var jag för första gången inne i Icecrown Citadel för första gången med målet ha död på bossarna. Med guildet körde vi en 10-manna raid och lyckades plocka med oss [Storming the Citadel (10 player)] och [I've Gone and Made a Mess (10 player)].
Tyvärr var inte looten riktigt på min sida men kom i alla fall ut med [Ashen Band of Courage] och [Abomination's Bloody Ring].

Egentligen var inga av dessa fighter speciellt svåra för en tank, även om jag fick vissa problem
Gunship Battle, mest för att jag inte hade lagt min länk till jetpack på rätt ställe. Men det kommer nog gå bättre nästa gång.
Fighten med Lady Deathwhisper kunde väl även gått smidigare men tillslut lyckades vi få lite spelare med bättre dps så då gick det ganska snabbt att få nere henne. Där var det största problemet att tanka addsen, men eftersom vi var 2 tanks så gick det snabbt och smidigt att få aggro på de alla och förflytta de adds som behöves.

Jag puggade även en 25 manna med en riktigt bra raid leader som jag inte minns namnet på nu. Vi tog de tre första bossarna utan några egentligen större problem.
Som tank hade jag svårast med addesen hos Lady Deathwhisper eftersom folk ger så satans mycket dps nuförtiden och vägrar ge mig en sekund att få aggro till mina tre adds. Men det gick ändå hyffsat och inga större svårigheter egentligen.
I Gunship Battle fick jag stanna på vårt skepp så jag behövde inte hoppa över och misslyckas med mitt jetpack denna gången.
Tyvärr upplöstes raiden efter 3 bossar och några försök på den fjärde då våra healers gick offline. Det droppades inte ett enda tank loot så jag fick nöja mig med att nästan få en achievement och 6 [Emblem of Frost] och lite rep till The Ashen Verdict

0 kommentarer:

Skicka en kommentar