måndag 25 januari 2010

Addon: Deadly Boss Mode (DBM)

Själv använder jag så lite addon som möjligt, men självklart har jag en del nödvändiga och en del praktiska. Deadly Boss Mode är väl ett av de mest användbara när man raider och ska banka en boss blodig.
Förutom att detta addon hjälper en att hålla koll på när bossens olika attacker kommer så är det även till hjälp när man möter en boss med två eller flera NPCs, till exempel mötet med Thaddius i Naxxramas. Då man ser alla NPCs hp och kan på så sätt lätt styra vem man måste hugga respektive vänta att hugga på för att båda ska dö samtidigt.
Detta addon har varit ett måste för att följa med i raider i de flesta guild jag varit med i.

En sak man dock ska passa sig för ät att lita blint på detta addon då det inte alltid stämmer överens med verkligheten. Jag minns första gången jag var i Ulduar och hade slarvat med att kolla över strategin för Ignis the Furnace Master vilket gjorde att jag la all min tillit till DBM vilket gjorde att vi alla dog, ok att jag kanske inte var 100% fokuserad den kvällen men...

Själv använder jag Curse klient till att sköta mina addons där mac versionen som jag använder inte har drabbats av premium vs. non-premium så jag kan uppdatera alla mina addons med ett knapptryck. Inte för att det var så jobbigt att ta ett åt gången på min gamla PC men det är de små detaljerna som förgyller tillvaron :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar