onsdag 12 maj 2010

Wowhead Client


Precis när jag hade skrivet mitt förra inlägg om mmo4ever så surfa jag in på en annan blogg som bloggar om World of Warcraft och såg att han hade tagit upp ämnet och tipsa om Wowhead Client och efter att ha testat den lite snabbt nu på lunchen så inser jag att den tillsammans med kartorna jag posta innan kommer att bli en oslagbar kombination i min jakt på Loremaster titeln.

Wowheads client kollar upp vilka quest du har gjort innan och kan då lista alla du inte gjort. Den delar också upp det i zoner. Underbart :)

Förutom att kolla vilka quest du har gjort/inte har gjort så listar den även enkelt och snabbt dina mounts, pets, titlar. Självklart går det även här att genom ett klick få reda på vilka du inte har.

Kolla min wowhead profil nedan för att se hur det ser ut:
http://www.wowhead.com/profile=eu.vashj.qonos

Allt som behövs är att man skaffar sig ett konto på deras sida och installerar clienten.

Tack moroten.se för tipset!

Till skillnad från moroten.se så hade jag inga som helst problem med installationen av klienten. Det var bara att ladda ner och installera. Nu sitter jag på en Mac om det kan göra någon skillnad i installationsfasen.

2 kommentarer:

Steph sa...

Haha tänk om man haft det när man själv gjorde Loremaster ^^

Qonos sa...

Hehe, ja jag antar att denna funktion kommer spara in mycket hårslitande (om man nu hade haft något hår^^)

Skicka en kommentar