måndag 8 mars 2010

Zed's dead, baby. Zed's dead.

Fabienne: Whose motorcycle is this?
Butch: It's a chopper, baby.
Fabienne: Whose chopper is this?
Butch: It's Zed's.
Fabienne: Who's Zed?
Butch: Zed's dead, baby. Zed's dead.
Så lät det i filmen Pulp Fiction men nu är det ju så här att choppern är min och inte är jag död inte (inte så länge min själ kan springa och väcka liv i min kropp igen). Men faktum är att även personerna bakom spelet verkar ha sett denna kultfilm, Zedd's Probably Dead.

Så då var den äntligen min! Jag vet inte om den var värd sina 14-14,5k guld, men nu är den min och orsakade en av spelets absoluta "hjärtat i halsgropen" stunder. Efter att jag frågat i trade om någon kunde crafta den till mig, så möttes vi upp i K3 där de sista materialet till min chopper skulle köpas från en vendor för 12 500 guld. Ja jag vet jag är lite lite naiv men jag vill lita på folk så jag slängde över 12 500 guld, 12xTitansteel Bar, 40xHandful of Cobalt Bolts och 2xArctic Fur till denna okände människa som säger till mig att han skulle aldrig ge bort så mycket till en annan karaktär, inte ens någon i hans guild. Oron tar över, ska han sticka eller crafta. och han säger:
Nu sticker jag
För att sen 2 evighets sekunder senare säga:
till närmsta Anvil
Och visst han craftar och tradear mig och jag slänger över 100g i fee till han utan att han ens bett om någon fee, men vafan han har tagit sig till K3 och köpt receptet.

Så nu sitter jag här med min [Mekgineer's Chopper] och [Get to the Choppa!] och undrar om det var värt det. Den saknar ju den lilla speed boosten som choppern vid Flame Leviathan har. Antagligen är den ju inte det då jag hade 66 andra mounts tidigare - men ingen chopper. :)

Så nu är jag nere på 400 guld igen, men men det räcker till några repairs i alla fall :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha!! Jag vet precis vad du pratar om.
Har ingen chopper men jag har gjort min beskärda del av högrisk affärer.
Den personen jag dealade med då hade oxå ett sinne för sjuk humor.
Han loggade t.o.m ut, för att hämta en grej han hade på guildbanken visserligen, men jag satt med gråten i halsen. *^_^*
Jag kommer nog hellre att skilla en alt i engineering än att gå igenom det där igen... He he he...

Qonos sa...

haha ja men faktum är att jag aldrig har blivit lurad, men det kommer väl. Frågan är om man kan få tillbaka det av en GM om man skapar en ticket.

Anonym sa...

Ush, hade inte vågat trada över 12 500 guld. Skulle då häldre ha levlat engineering själv hehe

Skicka en kommentar