fredag 26 mars 2010

Inställd 25 manna blev snabb 10 manna

Igår skulle det ske, vi skulle köra en 25 manna ICC med ett guild som vi kanske skulle ha mergat med idag. Men den andra guildleaderns högra hand som skulle styra upp folket från det andra guildet hade AFK problem. Eller jag snarare hans kompis då det tydligen var snöstorm i norra sverige och han hade fastnat med sin bil så han var tvungen att köra och hjälpa han, enligt norrlands mått mätt var det väl alldeles runt knuten (10 mil bort).
Här nere i söder är det riktigt vårväder idag!
Så det tog sin tid, och jag har full förståelse för detta, då AFK ALLTID går före spelet.
Det som var surt var att när han kom tillbaka så gav de andra personerna i hans guild upp och körde 10 manna istället.
Snabb mobilisera vi om oss och körde en 10-manna vi med, i alla fall fyra första bossarna. Snabbt gick det (i alla fall i vårt guilds tidsperspektiv). Jag har inte riktigt koll men jag tror att de bossarna föll ner framför våra fötter på ungefär en timmes raidande. Så nått bra kom det ju ur situationen. Nu vet vi att vi kan köra det snabbare än vanligt och kan förhoppningsvis göra det nästa vecka med och där med börja göra lite progress i ICC!
Jag fick en ny neck [Marrowgar's Scratching Choker], och off tanken fick en ny sköld.
Inget rollande på dessa då vi hade gjort upp om att får han skölden så får jag necken. Och ja han behövde verkligen den skölden. Bara den skölden höjde hans gear score med 200(!), necken höjde min gear score med ynka 10.
Gear score är addon som jag inte vet vad jag riktigt tycker om, och ska försöka ta upp det i en egen post en annan gång.

Merge eller ej, tja vi kan väl säga att första intrycket av guildet var ju inte den bästa och vi klarar 10-manna fin fint. Visst vi fick pugga 2 DPSer igår, så vi lär behöva rekrytera en del DPSer till så vi slipper pugga dom varje vecka.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar