tisdag 23 mars 2010

Imorgon ökar warriors HP :)

Imorgon kommer vår (warriors) Vitality att boostas:
Vitality: Now boosts Stamina by 3/6/9%, up from 2/4/6%. Strength and expertise benefits have not changed.
Om mina matematiks kunskaper räcker så bör man kunna räkna ut sin nya stamina på det här sättet:
Y = X*0,9434*1,09

Y = framtida HP
X = nuvarande HP

0,9434 får jag av att dra av 5,66 procent av nuvarande värde.
Exempel: Då vi har en moms på 6% i sverige och när man använder sig av marginalprincipen för att räkna ut priset på en vara utan moms så använder man 5,66%. Så bör även detta gälla här.

1,09 är helt enkelt att man lägger till 9% på det nya värdet.

Om detta stämmer så skulle min HP boostas från 46171 till 47477, det vill säga en trevlig HP boost på cirka 1300. Fast jag kan ha räknat fel och jag kan ha använt fel variabel i X, då det är kanske andra buffar jag eventuellt har glömt att ta bort.
Kanske ska inte gem och enchants och gear räknas in? Men jag antar att de ska göra det då det står (på nuvarande):
Vitality Rank 3
Increases your total Strength and Stamina by 6% and your Expertise by 6.

2 kommentarer:

A Pane sa...

Imorgon...? Bara en snabb fråga, är du säker att nya patchen kommer ut imorgon? :)

Qonos sa...

nja ok inte hundra procent men allt tyder på detta. Har kanske tagit segern i förskott :)

MMO-Champion säger att den ska göra det och de har sällan eller aldrig fel när de väl säger det utan att lägga till "att den med all säkerhet kommer släppas"

Skicka en kommentar