onsdag 31 mars 2010

Ett möte med Moroes



Igår var det barnledigt där hemma, så jag passa på att ta mig en runda till Karazhan för att möta Moroes. På vägen dit fick jag reda på att man behövde en nyckel för att ta sig in men som tur vad hade en i guildet den så han följde med och släppte in mig.
Väl där inne insåg jag att jag inte hade en aning om var jag skulle utan fick leta fram en karta. Hehe inte så lätt första gången man är på ett ställe :)

Rensade lite trash och hittade fram till min motståndare ganska snabbt, här är fighten:



Själv ganska nöjd att ensam få ner han på första försöket, första gången jag någonsin möter han. Visst droppades [Formula: Enchant Weapon - Mongoose], eftersom de tydligen hade höjt drop raten rejält, vilket var en glädjande överraskning då jag hade väntat mig att få springa dit om och om igen. Drop raten är tydligen 100% nu mot 3% tidigare :)

När jag väl hade tagit mig till Dalaran igen får jag reda på att det även kan droppas en mount där inne så nu måste jag göra en jobbig questline för att få nyckeln in där så jag kan försöka börja solo farma Attumen the Huntsman. Har dock inte ens undersökt om det är möjligt att köra han solo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjo! Kul blogg det här, intressant att läsa en annan tanks tankar. ;-)

Tänkte bara nämna att Attumen är ytterst solobar för en prot-warrior. Lång fight visserligen men det löser man med Enraged Generation, någon potion och lite andra Trinkets och knep under fighten.

Börja med att banka på hästen och sedan när Attumen skuttar fram ignoerar du honom och fortsätter med hästen ner till ca 30% eller så. Då mountar han upp och sedan... ja, är det bara att banka på.

Lycka till!

// Lyth

Qonos sa...

ja jag märkte det första gången jag tog han.. det var inte speciellt svårt. dock dog jag första gången för jag hade inte rensat alla hästar innan han.

Skicka en kommentar