måndag 1 mars 2010

Beslutsångest

Mannen på bilden har nog ingen koll han heller på vilka gear jag ska välja

Beslutsångesten är total. Jag kommer att ha 95x[Emblem of Frost] senast på onsdag, och mitt mål med hur jag har köpt craftade gear har alltid varit att få 4 av tier 10 sakerna för att få den bonusen man får då. Problemet är ju att vi i guildet bara kör 10-manna raider i ICC och det kommer att dröja innan jag får [Protector's Mark of Sanctification] droppat. Om jag inte har tur i en 25 manna pug. Problemet är väl att ingen av de puggar jag varit med i har kommit förbi Deathbringer Saurfang som är en av de bossarna som droppar dessa.

De jag har siktat in mig på hela tiden är [Ymirjar Lord's Greathelm] och [Ymirjar Lord's Breastplate], fram tills igår då jag insåg att jag snart kan köpa en av grejerna.

Alternativ 1
Första alternativet jag har är väl att köpa [Ymirjar Lord's Greathelm] och hoppas på att [Ghoul Commander's Cuirass] droppas i våra 10 manna raider så jag kan köra med den tills jag får 95 frost till och kan köpa [Ymirjar Lord's Breastplate].

Alternativ 2
Kanske ska man köpa [Ymirjar Lord's Breastplate] och hoppas på att [Broken Ram Skull Helm] droppas i någon av de 25 manna raider jag puggar.

Alternativ 3
Kan ju faktiskt även köpa mig [Cataclysmic Chestguard] av vendorn och sen börja spara ihop 190 nya frost för att köpa tier 10 grejerna för att få bonusen.

Alternativ 4
Absolut tråkigaste alternativet. :) Behålla mina frost i väntan på att se vad som droppas först av ovanstående loot och där efter ta beslutet på vad som ska köpas.

Men hur man än funderar så är ju Warrior T10 Protection 4P Bonus ganska IMBA och frågan är om den bonusen är värd att offra för till expempel [Cataclysmic Chestguard]. Visst det kanske bara är en tidsfråga innan den ersätts. Men 190 frost + [Protector's Mark of Sanctification] är ju inget jag får ihop sådär på en vecka eller två.

Men men, i helgen hade jag i alla fall tur att få [Juggernaut Band] droppat till mig i 25 manna puggen jag deltog i. Vann även raid rollen på [Stiffened Corpse Shoulderpads] som jag krängde vidare till an afk vän, som redan var skyldig mig en massa guld. Men det är skönt att ha en egen biatch i spelet ;) Kanske även kan få han att komma hem och städa i lägenheten?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gå för setbonus^^Jag har gjort det och tror att mina 2x2 set gör att jag faktiskt trots betydligt sämre gs än andra i raiderna eller hcs toppar ligan allt som oftast^^ Har btw ånyo över 50 frost och skulle kunna köpa ny cloak...men håller i slantarna och går för t10 chesten och därefter t10 shoulders vilket gör att jag inte förlorar 2x2 set bonusen förrän jag kan få t10 4set bonus:)Vore iofs kul med 264 itemlvl men,men... Någon gång ska väl en dpscloak droppas!!!!!
ha det!
Mags Sr

Qonos sa...

Ja GS är ju som sagt en plåga som sprider sig hehe. Visst jag gillar det på det sättet att det är väl den enda "highscore" listan i spelet, och jag är en sucker på highscorelistor hehe.

Men ja faktum är att det lutar åt att köpa de två tier grejerna.

Skicka en kommentar