tisdag 13 april 2010

Loremaster of Outland

Igår blev jag äntligen klar med [On the Blade's Edge] och fick även [Loremaster of Outland]. Blade's Edge Mountains var utan tvekan den jobbigaste regionen att få alla quest i Outland. Själv saknade jag en 17-18 quest och hade flyget runt varende liten pixel där utan att se något utropstecken. Efter att ha läst mig till så fanns det tre item som droppades som starta quest. Två av dessa långa kedjor. Efter att ha insett ha insett att jag hade börjat på ena kedjan för länge sen men då inte klarat ena questet och övergett det så var det bara att försöka ta reda på var jag sluta. Vilket i och för sig var rätt enkelt tack vare wowhead. Så jag fick ta på mig en gasmask som man kunde hämta från en person och sen syntes även detta utropstecknet. När jag väl hade fått min Loremaster of Outland så hade jag även quest jag kunde överge.

Men jag har fortfarande mycket ogjort i outland. Bland annat repfarmning för Ogr'ila, där jag har över 2 veckor kvar att göra dailys för. De andra factionerna jag har att farma rep för i outland är lite lättare i den bemärkelsen att jag kan farma dungouns. De flesta icke heroic vilket innebär att när jag är klar kan jag bara gå ut och reseta den och gå in igen.

Igår fick jag även [Blade's Edge Bomberman] vilken jag har försökt ett tag men inte lyckats. Men efter att ha läst om den så insåg jag att den var faktiskt riktigt enkel.
Questet går ut på att man ska flyga och kasta bomber på mål som ligger på marken inom en viss tid. Kruxet var att när man kastat en bomb OCH den hade landat på marken så hade man en hyffsad lång coldown innan man kunde kasta en ny.
MEN om man keybinda bomben så kunde man hinna kasta ytterligare en bomb innan den andra föll till marken och på så sätt kunde träffa 2 mål på "samma coldown".
Helt plötsligt kunde jag lämna in questet med många sekunder kvar innan tidsperioden för att få achievementet var slut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar