onsdag 7 april 2010

Professorn ger huvudvärk


Igår var vi än en gång samlade för att ta död på Professor Putricide, och än en gång gick vi bet. Som bäst hade vi han nere på 5,8% eller nått liknande men alla försök efter detta gick åt, ja rent ut sagt, åt helvete.
Jag tycker inte han verkar vara så jäkla svår. Enligt mig verkar hela fighten mest handla om att undvika saker på marken och att DPSerna snabbt tar hand om addsen när de kommer. Ja och slutar DPSa bossen innan han går in i en ny fas så vi hinner ta hand om addsen. I vårt fal verkade som att folk inte riktigt hängde med på det riktigt. Dottarna tog död på han innan vi han hantera addsen. Men men nu vet vi det och nästa raid period ska vi väl få ner den jäkeln.

2 kommentarer:

Dvärg warrior sa...

Kanske så att han blir svårare för er ju mer ni försöker?
Så var det för min guild, blev bara sämre och sämre. Sen gick vi till Dreamwalker, som omväxling, och tog ner henne! eller, upp då.
Men har ni healers som vet vad dom gör, så är dreamwalker en kakgång.

Qonos sa...

Ja jag tror det är nått mentalt hos vissa personer faktiskt. Att när vi hade nått till 5-6% och sen körde igen och var säkra på att få ner han så slappnar de nog av istället för att anstränga sig det det lilla extra så vi hade lyckats. Kört bra en gång och de verkar som de tror att det kommer bli skitenkelt nästa försök eftersom vi verkade ha kläm på vad vi ska göra.
Ja vi får ge oss på den draken igen, har väl gjort 3-4 försök tidigare men jag kommer inte ihåg vad det var som strula faktiskt, men den verkar ju inte alltför svårt.
Men jag vill ha ner proffesorn. En av de 2 drop jag har kvar i ICC 10 droppas från han och iofs droppas en från draken med.
Vi får se, vi börjar få ihop en bra gäng som vet vad dom ska göra så vi kommer nog göra lite progression denna perioden.

Skicka en kommentar