tisdag 27 april 2010

Oskrivna lagar styr spelvärlden


Ja så är rubriken i en artikel i Sydsvenskan som publicerades igår. Och visst är det så som de skriver i artikeln. Men samtidigt, man möter så många olika människor varje gång man puggar en raid att det inte går att hålla alla namnen färska i minnet så de glöms bort och sen kan de köra på som vanligt.
Samtidigt är det många av mindre guild som inte verkar bry sig om de har lite ninjalooters i guildet så länge de har bra gear och kan raida så får de ha skaffat sina gear på ett mer eller mindre oärligt sätt.
Själv försöker jag endast pugga med de lite större guilden där jag vet att de oftast är ärliga och sköter looten på ett bra sätt. Värst drabbat är väl VoA och det väl endast där jag har blivit drabbat av ninjalooters (i alla fall den senaste tiden). Just nu finns det väl bara en som jag inte lirar med på grund av att han är ninja och han heter något med nightrider eller liknande. Ser jag han så ser jag till att han får lämna raiden, och om de inte fixar så han blir kickad så lämnar jag. Dock blir han oftast kickad när de får reda på att han är ninja.
Men trotts att det är så många på en och samma server (ok nu är det väldigt lite alliance på vår server) så blir jag förvånad över att jag ändå lyckas komma i samma raid som han lite då och då.

Ninja looters är väl bara en av de sakerna som kan förstöra i spelet. Allmänt dryga personer som vet allt om allt (tror de i alla fall) är väl inte heller de jag skulle vilja lira i ett guild med. Ej heller personer som tror att bara för de är i ett spel och ingen vet vem där är så kan de säga vad de vill och göra vad de vill. De står inte heller på min lista, eller jo kanske ignore listan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar