tisdag 6 april 2010

Karazhan


Igår så hoppade jag in via bakdörren och tog mig förbi en massa trash upp till "Schack Bossen", med den naiva inställningen att jag visst skulle kunna köra instansen solo. Då jag aldrig har mött denna boss tidigare och endast läst lite om han så tyckte jag inte att det verkade vara alltför svårt. Oj vad fel jag hade :) Efter 2 försök gav jag upp och stack och plockade lite ägg istället.
Senare på kvällen fick jag dock med mig en från guildet och vi drog upp i tornet igen (OK vi tog några bossar på vägen jag inte dödat tidigare). Då lyckades vinna schacket efter andra försöket och begav oss upp och döda även sista bossen så jag fick min [Karazhan].
Och det var väl tack vare att jag sprang med han som jag förstod hur svårt Karazhan en gång i tiden har varit.
Hela tiden skrev han "Wait!" och började förklara taktiker. Taktiker på både mobs och bossar. Visst ena bossen var det väl kanske bra att veta att man inte skulle röra sig när man fick en eldring runt sig. Men annars var faktiskt fighterna med Tank n Spank. Jag vet faktiskt inte om det hade varit lättare om min Guildvän varit healer istället föd DPS, men ner gick bossarna en efter en.

Mitt önskemål till Blizzard är faktiskt att precis som Naxx har återuppstått till en level 80 raid så hoppas jag att de kommer att göra detsamma med Karazhan i Cataclysm (om inte stället brunnit ner tills dess), som lvl 85. Det är ett riktigt schysst ställe som jag önska jag hade fått raida som level 70.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar