tisdag 6 april 2010

Ingen mer väntan på Heroic Strike

We're not getting rid of Heroic Strike et al. We're just making them instant attacks instead of on next swings. The nice thing about on next swings is that they could consume rage without sacrificing a GCD. In reality though, I don't think that benefit is worth their downsides. A new player for instance hits Heroic Strike and doesn't really notice anything different happening. Not a great introduction to the warrior class.
Ändå spelar så många warriors och det tar väl tid att lära sig alla klasser, men men. Jag tror inte detta kommer att påverka mig något särskilt, tyckte mest att det lät som en dum bortförklaring.
Visst det tog ett tag innan jag riktigt hängde med på hur den fungera, men allt ska inte vara så lätt. Om WoW blir mycket lättare än det redan är idag så är det snart svårare att varva Super Mario än att döda Lich King.
Gear stats förändringarna i Cataclysm är jag för, det bör inte vara alltför meckigt att snabbt se vilket gear som är bättre än det man har. Men att göra WoW till ett spel som man kan spela med avhuggna händer och bindel för ögonen... Ok lite drastiskt men det känns ibland som Blizzard försöker göra det lite för enkelt. Jag vet inte hur många timmar spelande och surfande på olika sidor jag har lagt ner för att lära mig warrior klassen. Inte jättesvår klass att lära sig kanske men det finns ändå så otroligt många små ändringar man kan göra för att få den att bli lite bättre.
OK som DPS har jag läst och läst men får ändå inte upp min DPS, men där tror jag det beror på att jag spelat det för lite för att få in den rätta feelingen. Men bara för jag inte får upp min DPS så vill jag inte att Blizzard ska nerfa spelet genom att ge mig en grym Auto Attack som gör att jag inte behöver göra annat än att gå fram till bossen.

Jag gillar att Heroic Strike är en "next swing" attack och att den inte påverkar GCD, men som sagt tror inte jag kommer gråta blod av denna förändring.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar