fredag 23 april 2010

Över 5 timmars wipeande

Det var ett tag sen jag skrev nått här men sonen har varit sjuk och legat på sjukhus och haft förkylningsastma och lunginflammation. Så AFK livet har tagit den mesta av tiden.

Förra raidperioden så fick vi inte ner Sindragos trotts att vi försökte i 2½ timme. Det visade sig att vi hade haft lite fel i taktiken i sista fasen (upptäckte vi dagen efter allt wipeande). Vi bestämde oss för att låsa raidperioden så vi kunde få en vecka till på oss att rensa lite där inne. Och igår var det dags igen. Jag hade full koll på vad jag skulle göra efter att ha läst taktiken, pluggat in hennes olika attacker och sett olika filmer om fighten. Enligt mig som tank så verkar den inte vara alltför avancerad fighten, men den är nog värre för dps (verkar det som i alla fall). Efter 2½ timmars raidande igår hade vi fortfarande inte fått nere henne. Dock hade vi henne nere på 1,2 och 1,7% så vi var bra nära. Men nära dödar ingen Sindragosa.

Själv stöd det inte mig så mycket att man wipear om och om igen så länge alla vet vad dom ska göra och har koll på taktiken och har full focus på raiden. Tyvärr har väl inte alla i guildet det, vilket kan vara irriterande att de inte kan lägga ner en halvtimme eller trekvart för att läsa in sig på en boss. Speciellt när vi en gång innan wipeat 2½ timmar.

Så nu står vi i en sits där vi wipeat över 5 timmar på samma boss för att dps/healers inte riktigt fixar det där med att bli isbitar på rätt sätt. Självklart gör aldrig de som tankar något fel :) Nej men faktum är att det inte finns så mycket man kan göra fel som tank på denna fighten, visst lite mer än hos en del andra men ändå. De fel jag gjorde redde jag ut förra gången vi mötte henne.

Detta innebär även att raidleadern har tröttnat så nu måste vi ordna hela den situationen med för att vi ska kunna fortsätta som guild. Det kommer antagligen bli att man får röra runt i de 2 raidgrupperna lite och då kommer det alltid att bli sura miner. Fått in lite nytt folk i guildet som kan leda raider men jag gillar inte hans sätt så jag vill inte spela i hans grupp och ja...
Ja här ser ni det glamorösa livet med att vara guild master. :)

Men förhoppningsvis lyckas jag peppa raidleadern att göra ett försök till och sen får jag ligga på alla att plugga taktiker och får vi då ner Sindragosa snabbt på tisdag så kommer vi nog vara påväg mot Lich King titeln. (kanske)


UPPDATERING: Jag har raid leadern har kommit fram till en lösning som vi tror kommer bli bra. Inga större justeringar i raidgrupperna, men vi tror det blir bättre... :D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar